Co jeść, żeby szybko schudnąć?

co-jeść-żeby-szybko-schudnąć

Marzysz o tym, by skutecznie zrzucić zbędne kilogramy? Zwracasz uwagę, na to co jesz i regularnie ćwiczysz, ale waga ani drgnęła? Zastanawiasz się, gdzie popełniasz błąd? Nie martw się! Sprawdź, co jeść, żeby szybko schudnąć!

Co jeść, żeby szybko schudnąć?

Zdrowo jesz, a jednak kilogramy jeden po drugim dokładają się do Twojej wagi. Jak to możliwe? Cóż, odpowiedź na pytanie, co jeść, żeby szybko schudnąć nie jest jednoznaczna. Po pierwsze ważna jest ilość, po drugie rodzaj, a po trzecie jakość produktów, które trafiają na Twój talerz. Zacznijmy od początku!

Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne średnioaktywnej kobiety o wadze około 60 kg i wzroście 162 cm to około 1800 kcal. Co to znaczy „średnioaktywna”? To osoba, która nie stroni od aktywności w postaci codziennego spaceru oraz regularnych treningów 2-3 razy w tygodniu. Chodzisz na treningi, ale resztę czasu spędzasz za biurkiem? Twoje zapotrzebowanie kaloryczne będzie więc mniejsze! Co się dzieje, gdy je przekraczasz i jesz więcej? Cóż, na początku nic, jednak z czasem ziarnko do ziarna i… mamy dodatkowy kilogram! Wystarczy, że codziennie zjesz o 200 kcal więcej (to jeden batonik albo jedna kanapka!) więcej niż spalasz, by po około miesiącu zobaczyć na wadze dodatkowy kilogram. Chcesz szybko schudnać? Oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne i trzymaj się go!

Przyjdźmy do tego co jesz. W Twojej diecie powinny się znaleźć białka, tłuszcze i węglowodany. Jeśli proporcja tych składników zostanie zaburzona, możesz np. non stop odczuwać wilczy głód. Wystarczy jednak prosty trik w postaci śniadania białkowo-tłuszczowego, byś była najedzona na bardzo długo. Problemem większości z nas jest też nadmiar węglowodanów w diecie. Kanapka, drożdżówka czy batonik – te produkty są najszybciej i najłatwiej dostępne. Niestety zagłuszają głód na chwilę, po czym poziom cukru we krwi nagle spada, a my sięgamy po kolejną przekąskę! Przez to trudno nam kontrolować, ile faktycznie zjadamy. Na początek spróbuj następujących rzeczy:

  • planuj posiłki na cały dzień z góry;
  • bądź sprytniejsza i przygotuj się na chwilę słabości – gotowe warzywa albo garść orzechów będą lepsze niż drożdżówka;
  • staraj się, by przerwy między posiłkami wynosiły 4-6 godzin. Gdy wpadniesz w rytm, a Twój organizm przyzwyczai się do stałych pór jedzenia, przestaniesz być głodna w międzyczasie;
  • sięgaj po produkty zawierające sporo błonnika: warzywa, produkty zbożowe z grubego przemiału i nie zapominaj o piciu wody, dzięki której błonnik spęcznieje zapewniając Ci uczucie sytości;
  • co jeść, żeby szybko schudnąć? Warzywa! Większość z nich ma niewiele kalorii, a doskonale zapełniają żołądek! Pilnuj, by połowę Twojego talerza zajęły warzywa w różnych kolorach. Jakie znaczenie ma kolorystyka? Nie, bynajmniej nie estetyczne! Każdy kolor to trochę inne witaminy, dlatego dbając i różnokolorowe menu masz pewność, że jest w nim wszystko to, czego potrzebuje Twój organizm;
  • śpij! Gdy śpisz zbyt krótko hormony głodu i sytości szaleją, a ty nadrabiasz brak energii sięgając po kolejne przekąski.

I ostatnia sprawa: jakość produktów. Wysoko przetworzone jedzenie zawiera mnóstwo tłuszczu, soli i cukru, które nie sprzyjają odchudzaniu. Dlatego komponując jadłospis sięgaj po produkty jak najmniej przetworzone i najlepiej regionalne. Syntetyczne dodatki do żywności mogą bowiem zaburzać gospodarkę hormonalną i wpływać na odchudzanie. Gdy mówimy o jakości, warto też wspomnieć o używkach. Staraj się ograniczyć picie alkoholu, który po pierwsze blokuje odchudzanie, a po drugie sam w sobie jest bardzo kaloryczny. Gdy pijemy łatwiej też sięgamy po nieplanowane kęsy jedzenia czy wstępujemy do fast foodów.

Sprawdź: Dlaczego od alkoholu się tyje?

Produkty, które pomogą Ci schudnąć

Co jeść, żeby szybko schudnąć? Okazuje się, że niektóre produkty pozytywnie wpływają na odchudzanie albo są zdrowszymi zamiennikami przetworzonego jedzenia. Okazuje się na przykład, że zaledwie połowa jednego awokado zawiera około 10 gramów zdrowych tłuszczów nasyconych, które chronią przed nagłymi skokami poziomu cukru we krwi. W ten sposób chroni organizm przed gromadzeniem się tłuszczu w okolicy brzuchu. Zastanawiasz się, jak szybko schudnąć? Uwzględnij awokado w swoim menu. Ten gruszkowaty owoc sprawi, że będziesz czuła się dłużej najedzona i unikniesz podjadania.

Zamień czekoladowy batonik na banana, który zawiera 422 miligramów potasu, minerału obniżającego poziom sodu w organizmie. Wzbogać też menu o jogurt naturalny. Zawiera zdrowe bakterie, wpływające pozytywnie na florę jelitową. Zastanawiasz się, co jeść na diecie? Zrezygnuj ze słodkich i słonych przekąsek i sięgnij po jagody. Zawierają dużo antyoksydantów, które poprawiają przepływ krwi. Dostarczają więcej tlenu do mięśni, dzięki czemu łatwiej wykonasz trening.

Szukasz odpowiedzi na pytanie, jak schudnąć 2 kg w tydzień? Trzy filiżanki zielonej herbaty dziennie przyspieszają metabolizm. Pozwalają spalić dodatkowe kalorie. Zamiast pić słodkie napoje gazowane, sięgnij po wodę lub zieloną herbatę. I koniecznie przyjrzyj się bliżej swojemu menu pod kątem zapotrzebowania kalorycznego! Tym, co sprawia, że chudniemy jest przede wszystkim deficyt zjadanych kalorii.

Zdrowe odchudzanie

Jeśli chcesz szybko (i zdrowo!) schudnąć, pamiętaj, by dieta na odchudzanie zawierała produkty pełnoziarniste. Uwzględnij w swoim jadłospisie płatki owsiane, brązowy ryż i kaszę bulgur. Wspomniane produkty są bogate w błonnik, który wpływa pozytywnie na układ pokarmowy. Jak wspomniałam już wyżej błonnik powinien być popity sporą ilością wody. W przeciwnym razie nie spełni swojej roli i zamiast przyspieszyć perystatykę jelit całkowicie je zapcha!

Jeśli nie wiesz, jak szybko schudnąć, podpowiadamy, co ująć w menu. Sięgnij po ciecierzycę, wypełnioną błonnikiem, białkiem roślinnym i przeciwutleniaczami. Wzmacnia odporność i chroni przed wzdęciami. Pasuje do zup, gulaszów, sałatek i przekąsek. Zastanawiasz się, jak schudnąć 5 kg? Zadbaj o zdrową, zbilansowaną dietę. Co ciekawe, dynia zawiera więcej błonnika niż komosa ryżowa i więcej potasu niż banan. Następnym razem, gdy będziesz miała ochotę na słodycze, dodaj puree z dyni do niesłodzonego jogurtu naturalnego z cynamonem i posiekaną gruszką. Możesz też sięgnąć po groszek, który zawiera 8 gramów białka i mnóstwo składników odżywczych. Dostarcza witaminę C, magnez, potas i żelazo.

Co jeść, żeby schudnąć z brzucha?

Marzysz o tym, by mieć płaski brzuszek? Co jeść, aby schudnąć? Nie ma nic lepszego niż ryby zawierające zdrowe kwasy tłuszczowe omega-3 i białko. Możesz sięgnąć po tuńczyka, łososia lub sardynki. Połącz zdrową dietę z aktywnością fizyczną. Pamiętaj też o tym, aby się wysypiać i pić przynajmniej 2 litry wody dziennie. Jeśli chcesz schudnąć w miesiąc, przestrzegaj zdrowych nawyków. Nie poddawaj się, nawet jeśli masz gorszy dzień. Z czasem zauważysz wspaniałe efekty. A co, jeśli zdarzy Ci się mała wpadka jedzeniowa? Puść ją w zapomnienie i wróć do dobrych nawyków tak szybko, jak to możliwe.

Jak jeść, aby schudnąć? Jedz wolniej, wtedy do mózgu dotrze informacja, że jesteś już najedzona. Skup się na posiłku. Nie połykając jedzenia, łatwiej ograniczysz porcje. Unikaj też podjadania. Słodkie batoniki zamień na surowe warzywa, pestki dyni lub garstkę orzechów.

Czego nie jeść, żeby schudnąć?

Zrezygnuj z wszelkich przetworzonych produktów. Weźmy choćby niewinnie wyglądające chipsy ziemniaczane. Nawet jeden chipsik to spora dawka kalorii, a praktycznie zero wartości odżywczych. Dodatkowo mogą ukrywać niebezpieczne ilości sody. Chcesz schudnąć? Zrezygnuj z chipsów, słodkich napojów gazowanych, lodów i fast foodu. Frytki są nie tylko bardzo kaloryczne, ale też niezdrowe. Wykazano, że węglowodany smażone w głębokim tłuszczu mogą zawierać niebezpieczny, rakotwórczy związek, zwany akryloamidem, powiązanym z otyłością brzuszną.

Ogranicz także spożycie czerwonego mięsa, które zawiera znacznie więcej tłuszczu niż chude mięso drobiowe. Dieta na schudnięcie nie powinna również zawierać słodkich deserów, rafinowanych zbóż, precelków i gotowych batoników muesli. Pamiętaj, by sporadycznie pić alkohol i soki owocowe. Zamień je na zwykłą wodą i herbatki ziołowe.

Zobacz też:

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *