„Detoks cukrowy. Jak mądrze unikać cukru?” Recenzja książki Agaty Lewandowskiej

Cukier cieszy się złą sławą. Co i rusz ktoś wzywa do tego, by z niego zrezygnować, a diety niskowęglowodanowe cieszą się niesłabnącą popularnością. Czy słusznie? I tak i nie: cukier dostarcza nam potrzebnej energii. Bez niego nie tylko trudno nam trenować, ale też do sprawnego działania potrzebuje go nasz mózg. Na czym powinien polegać detoks cukrowy? O tym przeczytacie w książce Agaty Lewandowskiej „Detoks cukrowy. Jak mądrze unikać cukru?”.

Jak mądrze unikać cukru?

Węglowodany są dla organizmu źródłem energii – to niepodważalne. Nie możemy bez nich żyć. Według różnych źródeł cukry powinny stanowić 45-60% naszego menu. Sporo. A jednak mnóstwo osób je ich jeszcze więcej. Niespożytkowana energia zostaje odłożona „na zapas” w formie tkanki tłuszczowej. Jednym słowem: tyjemy. Dlaczego tak się dzieje? I czy możemy uzależnić się od cukru? Agata Lewandowska w swojej książce „Detoks cukrowy. Jak mądrze unikać cukru?” udowadnia, że w pewnym sensie tak. I podpowiada, w jaki sposób ograniczyć ilość cukru w diecie.

„Ochota na cukier to nie tylko kwestia ewentualnego „uzależnienia” czy nawyku. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że spożywanie cukru może zwiększyć ochotę na kolejne jego porcje” – pisze Agata Lewandowska w swojej książce.

Potrzebujemy węglowodanów, a jednocześnie powinniśmy jeść tylko niektóre z nich i mądrze je ograniczać.  W książce „Detoks cukrowy. Jak mądrze unikać cukru?” znajdziecie czterotygodniowy plan, który krok po kroku poprowadzi Was do zdrowszej diety.

Plan działania na 4 tygodnie

Już wiesz, jaki jest Twój cel: ograniczyć cukry proste zastępując je wartościowymi węglowodanami złożonymi. Teraz potrzebujesz drogi i wskazówek, które pozwolą Ci osiągnąć sukces. Dietetyczka Agata Lewandowska dzieli ją na cztery etapy:

  • I etap – „detoks”
  • II etap – stopniowe rozszerzanie diety
  • III etap – wyjście z „detoks”
  • IV etap – stabilizacyjny

Każdy etap proponowanej w książce diety trwa  2 tygodnie, ale możesz go przedłużyć. Jak przeprowadzić krok po kroku każdy z etapów? Jak powinien wyglądać jadłospis na kolejne dni i tygodnie? Tego dowiecie się z książki Agaty Lewandowskiej „Detoks cukrowy. Jak mądrze unikać cukru?”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *