Dieta 1500 kcal dla kobiety [JADŁOSPIS]

Dieta 1500 kcal jadłospis dla kobiety

Wydaje Ci się, że dieta 1500 kcal to niemal głodówka? No to spójrz na przygotowany przeze mnie jadłospis! 🙂 Będzie różnorodnie, kolorowo i przede wszystkim smacznie. Przekonasz się, że dieta 1500 kcal może być czystą przyjemnością!

Dieta 1500 kcal dla kobiety: jadłospis

Dieta 1500 kcal dla kobiety powinna dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych: białka, tłuszczy i węglowodanów. Ważne, by była bogata w błonnik, który nie tylko daje uczucie sytości, ale też napędza metabolizm. Podobnie zresztą jak rozgrzewające przyprawy, takie jak pieprz cayenee, cynamon czy imbir. By dieta nie odbiła się ani na naszym zdrowiu, ani samopoczuciu powinna być różnorodna. Tak, aby dietetyczne jedzenie nie tylko przyczyniało się do spadku wagi, ale również smakowało. Czy to możliwe? Przekonaj się sama! Poniżej znajdziesz przepisy na 3 pierwsze dni diety.

Sprawdź też:

Dieta 1500 kcal jadłospis dla kobiety
elements.envato.com

I dzień diety 1500 kalorii

Dieta 1500 kcal: śniadanie

OMLET Z SUSZONYMI POMIDORAMI I SZPINAKIEM

  • Sól biała (1 x Szczypta)
  • Szpinak – 25 g (1 x Garść)
  • Suszone pomidory (w oleju z ziołami, odsączone) – 75 g (5 x Sztuka)
  • Masło ekstra – 10 g (2 x Łyżeczka)
  • Mleko spożywcze, 1,5 % tłuszczu – 20 g (0.1 x Szklanka)
  • Jaja kurze całe – 112 g (2 x Sztuka)

Sposób przygotowania: Na patelni roztop masło. Pokrój pomidory. Wrzuć na patelnię szpinak i zaczekaj chwilę.
Dodaj pomidory. Widelcem zmieszaj jajko z mlekiem. Wlej na patelnię. Po obsmażeniu z
jednej strony, przerzuć na drugą.

Dieta 1500 kcal: drugie śniadanie

JABŁKO PIECZONE

Jabłko – 300 g (2 x Sztuka)

Sposób przygotowania: Umyj dokładnie owoc i owiń w folię aluminiową. Piecz ok 15-20 minut w piekarniku nagrzanym do ok.160 stopni C.

Dieta 1500 kcal: obiad

SCHAB Z OPIEKANYMI ZIEMNIAKAMI I WARZYWAMI

  • Mąka pszenna, typ 500 – 12 g (1 x Łyżka)
  • Brokuły, mrożone – 150 g (0.3 x Opakowanie)
  • Ziemniaki – 140 g (2 x Sztuka)
  • Pieprz czarny mielony – 1 g (1 x Szczypta)
  • Sól biała – 1 g (1 x Szczypta)
  • Olej rzepakowy – 10 g (1 x Łyżka)
  • Wieprzowina, schab surowy bez kości – 100 g (1 x Kawałek)

Sposób przygotowania:  Ziemniaki umyć. Mąkę zmieszać z odrobiną soli. Obtoczyć w niej ziemniaki. Wstawić do
piekarnika. Piec w temperaturze 180 stopni do momentu aż będę miękkie (ok. 30 minut).
Schab posolić, popieprzyć. Smażyć na rozgrzanym oleju po kilka minut z każdej strony.
Brokuł ugotować w osolonej wodzie.

Dieta 1500 kcal: podwieczorek

KOKTAJL BIAŁKOWY Z MASŁEM ORZECHOWYM

  • Czarne jagody, mrożone – 30 g (0.3 x Opakowanie)
  • Truskawki, mrożone – 50 g (0.5 x Szklanka)
  • Masło orzechowe – 25 g (1.7 x Łyżeczka)
  • Napój migdałowy – 200 g (0.8 x Szklanka)
  • Czas przygotowania: 0 minut

Sposób przygotowania: Wszystkie produkty zmiksować w blenderze.

Dieta 1500 kcal jadłospis dla kobiety
elements.envato.com

Dieta 1500 kcal: kolacja

KANAPKI Z PAPRYKARZEM Z DORSZA

Sałata – 25 g (5 x Liść)
Ogórek zielony (długi) – 90 g (0.5 x Sztuka)
Pomidor – 120 g (1 x Sztuka)
Chleb żytni na zakwasie – 60 g (2 x Kromka)
Paprykarz „Szczeciński” – 80 g (3.2 x Łyżka)

Sprawdź też:


Powyższy jadłospis jest jedynie sugestią diety 1500 kcal dla osób zdrowych.

Jadłospis opracowany z pomocą aplikacji kcalmar

Źródła:

„Podstawy żywienia człowieka z zadaniami” Robert Gajda, Anna Kołodziejczyk
„Dietetyka. Żywienie zdrowego i chorego człowieka” Helena Ciborowska, Anna Rudnicka
„Dieta wegańska na cztery pory roku” Magdalenę Jaezynkq – Jendrzejewska, Ewa Sypnik-Pogorzelska
„Superkoktajle dla zdrowia i urody” Katarzyna Błażejewska-Stuhr

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *