Dieta 1900 kcal [JADŁOSPIS]

dieta 1900 kcal jadłospis

Dieta 1900 kcal opiera się na dostosowaniu ilości jedzenia do dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Jeśli jesteś osobą aktywną i chcesz pozbyć się nadmiaru kilogramów, ta dieta może być dla Ciebie. Mamy gotowy jadłospis na 1900 kcal.

Dieta 1900 kcal – dla kogo?

Żeby dowiedzieć się, czy dieta 1900 kcal jest odpowiednia dla Ciebie, powinnaś na początek obliczyć swoje całkowite zapotrzebowanie kaloryczne. Sprawdź wzór na zapotrzebowanie kaloryczne

Podczas stosowania diety 1900 kcal jadłospis będzie dla nas wytyczną co i jak jeść. Niezależnie od niego warto pamiętać o kilku zasadach:

  • Planuj stałą liczbę posiłków (3-5 dziennie) i jedz je zawsze o podobnych porach.
  • Pij codziennie około 2 litrów wody. To ona odpowiada za oczyszczanie organizmu z toksyn. Co więcej, gdy pijesz zbyt mało, pojawiają się obrzęki.
  • Ruszaj się! Trenuj 2-3 razy w tygodniu, zaś na co dzień nie stroń od aktywności. Wybieraj schiody zamiast windy, a gdy to możliwe zrezygnuj z samochodu. Powinnaś przejść co najmniej 10 tysięcy kroków dziennie.

Dieta 1900 kcal jadłospis

Jadłospis do diety 1900 kcal, który proponuję, składa się z 5 posiłków. Pierwszy z nich – śniadanie – powinnaś zjeść maksymalnie do 2 godzin po obudzeniu. Kolejne dwa duże posiłki to obiad i kolacja. Pomiędzy nimi znajdź czas na dwie mniejsze przekąski. Staraj się zachowywać stałe odstępy między posiłkami. Najlepiej, by chociaż dwa z nich oddzielała przerwa wynosząca 4 godziny. Pamiętaj jednak o tym, że kolację należy zjeść na około 2 godziny przed snem. Po jej zjedzeniu nie sięgaj po nic, co miałoby kalorie, np. słodzone napoje. Zobacz, jak wygląda przykładowy jadłospis diety 1900 kalorii.

Sprawdź też:

Dieta 1900 kcal – śniadanie (580.6 kcal)

Omlet z awokado

  • Olej rzepakowy – 10 g (1 x Łyżka)
  • Pieprz czarny mielony – 1 g (1 x Szczypta)
  • Sól biała – 1 g (1 x Szczypta)
  • Ser, feta – 30 g (0.3 x Kawałek)
  • Rukola – 20 g (1 x Garść)
  • Mleko spożywcze, 1,5 % tłuszczu – 30 g (0.1 x Szklanka)
  • Awokado – 70 g (0.5 x Sztuka)
  • Pomidory koktajlowe – 200 g (10 x Sztuka)
  • Jaja kurze całe – 168 g (3 x Sztuka)

Olej rozgrzać na patelni. Jajka, mleko i przyprawy roztrzepać widelcem. Wylać masę jajeczną na patelnię i obsmażyć z obu stron.
Awokado obrać. Pokroić w kostkę.
Ser feta pokroić w kostkę.
Wyłożyć omlet na patelnię, a na niego awokado, ser feta, rukola

Dieta 1900 kcal – drugie śniadanie (173 kcal)

Koktajl białkowy z masłem orzechowym

  • Czarne jagody, mrożone – 30 g (0.3 x Opakowanie)
  • Truskawki, mrożone – 50 g (0.5 x Szklanka)
  • Masło orzechowe – 20 g (1.3 x Łyżeczka)
  • Napój migdałowy – 150 g (0.6 x Szklanka)

Wszystkie produkty zmiksować w blenderze.

Dieta 1900 kcal – obiad (558 kcal)

Pasta z kurczakiem i suszonymi pomidorami

  • Śmietana, 12% tłuszczu – 54 g (3 x Łyżka)
  • Czosnek – 5 g (1 x Ząbek)
  • Olej rzepakowy – 10 g (1 x Łyżka)
  • Suszone pomidory – 42 g (6 x Sztuka)
  • Szpinak – 50 g (2 x Garść)
  • Sól biała – 1 g (1 x Szczypta)
  • Makaron pełnoziarnisty (gotowany) – 100 g (1 x Szklanka)
  • Filet z piersi kurczaka zagrodowy (bez skóry) – 100 g (1 x Kawałek)

Ugotować makaron. Może być np. tagiatelle.
Rozgrzać olej na patelni. Obrać czosnek i wycisnąć lub pokroić. Podsmażyć. Dodać szpinak.
Kurczaka pokroić na kwadraty. Podsmażyć na patelni.
Dodać śmietanę. Zamieszać. Na koniec dodać pokrojone suszone pomidory.
Ułożyć makaron na talerzu. Podawać z przygotowanym sosem.

Dieta 1900 kcal – podwieczorek (216 kcal)

Fit praliny (przepis na 5 porcji)

Zjedz 1 z 5 porcji

  • Sól biała – 0 g (0 x Szczypta)
  • Cynamon – 5 g (1 x Łyżeczka)
  • Wiórki kokosowe – 20 g (3.3 x Łyżka)
  • Orzechy włoskie – 50 g (3.3 x Łyżka)
  • Orzechy nerkowca (bez soli) – 50 g (3.3 x Łyżka)
  • Płatki gryczane – 50 g (5 x Łyżka)
  • Daktyle, suszone – 50 g (10 x Sztuka)

Daktyle zalej wodą i odstaw aż zmiękną. Odlej do pojemniczka wodę i odstaw na później.
Daktyle zblenduj.
Orzechy i płatki wsyp do jednej miski i zblenduj tak, by przypominały mąkę. dodaj cynamon i odrobinę soli.
Wymieszaj zblendowane daktyle z mieszanką orzechów i płatków. Jeśli masa jest zbyt mało kleista, dolej wody po daktylach.
Uformuj małe kulki a następnie obtocz je w wiórkach kokosowych lub innej posypce (drobno posiekane orzechy, kakao itp.)

Dieta 1900 kcal – kolacja (370 kcal)

Pieczone warzywa

  • Rozmaryn (świeży) – 0 g (0 x Łodyga)
  • Oliwa z oliwek – 10 g (1 x Łyżka)
  • Bataty – 200 g (1 x Sztuka)
  • Burak – 200 g (2 x Sztuka)
  • Pietruszka, korzeń – 50 g (1 x Sztuka)

Warzywa obrać i pokroić w słupki. Ułożyć na blasze do pieczenia. Skropić oliwą z oliwek i posypać rozmarynem. Piec przez 30 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.


Dieta ułożona z pomocą aplikacji kcalmar

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *