Dieta 2000 kcal [JADŁOSPIS]

dieta 2000 kcal jadłospis

Dieta 2000 kcal będzie odpowiednia dla średnio aktywnych kobiet, które chcą utrzymać wagę, bądź ich bardziej aktywnych koleżanek, których celem jest schudnąć. Jak wygląda przykładowy jadłospis dla diety 2000 kcal? Sprawdź!

Dieta 2000 kcal: założenia

Zdrowa, dobrze zbilansowana dieta powinna zawierać wszelkie niezbędne składniki odżywcze we właściwych proporcjach. Dzięki odpowiedniej zawartości węglowodanów i tłuszczy dostarczy energii, zaś białka pozwolą na zbudowanie masy mięśniowej organizmu. Warto przy tym pamiętać, że mięśnie pomagają nam spalać kalorie nawet wtedy, kiedy my odpoczywamy na kanapie. Niestety trudno to samo powiedzieć o tkance tłuszczowej. Z tego względu podczas odchudzania tak istotna jest aktywność fizyczna. Nie tylko kardio, ale również trening budujący siłę.

Dieta 2000 kcal: jadłospis

Jak wygląda jadłospis dla diety 2000 kcal? Zerknij na przykładową rozpiskę na jeden dzień diety i zainspiruj się!

ŚNIADANIE (612 kcal)

KANAPKI Z PASTĄ Z SUSZONYCH POMIDORÓW

  • Pieprz czarny mielony – 1 g (1 x Szczypta)
  • Sól biała – 1 g (1 x Szczypta)
  • Bazylia (świeża) – 5 g (5 x Listek)
  • Czosnek – 5 g (1 x Ząbek)
  • Oliwa z oliwek – 10 g (1 x Łyżka)
  • Suszone pomidory – 49 g (7 x Sztuka)
  • Papryka czerwona – 140 g (1 x Sztuka)
  • Chleb bezglutenowy (wieloziarnisty) – 110 g (2 x Kromka)

Nagrzej piekarnik do 220 st. Obierz papryke i usuń z niej gniazda nasienne. Wstaw paprykę skórką do góry do piekarnika i piecz do momentu aż papryka zrobi się czarna. Włóż ją na kilka minut do foliowej torebki, następnie obierz ze skórki. Zmiksuj ze sobą na gładko wszystkie składniki: upieczoną paprykę, czosnek, suszone
pomidory, sól, pieprz, oliwę oraz listki bazylii. Posmaruj pastą kromki chleba.

DRUGIE ŚNIADANIE (189 kcal)

KOKTAJL MALINOWO-KOKOSOWY

  • Otręby pszenne – 8 g (2 x Łyżka)
  • Wiórki kokosowe – 12 g (2 x Łyżka)
  • Maliny, mrożone – 100 g (0.2 x Opakowanie)
  • Napój kokosowy bez cukru – 100 g (0.4 x Szklanka)

Wszystkie składniki zblenduj.

OBIAD (564 kcal)

RISOTTO Z ŁOSOSIEM

  • Sól biała – 1 g (1 x Szczypta)
  • Pieprz czarny mielony – 1 g (1 x Szczypta)
  • Kurkuma – 2 g (0.4 x Łyżeczka)
  • Bulion drobiowy (domowy) – 360 g (1.5 x Szklanka)
  • Sok cytrynowy – 24 g (4 x Łyżka)
  • Cebula dymka – 10 g (0.5 x Sztuka)
  • Masło ekstra – 10 g (2 x Łyżeczka)
  • Ryż krótkoziarnisty (typu arborio) – 50 g (3.3 x Łyżka)
  • Łosoś, świeży – 80 g (0.8 x Kawałek)

Umyć łososia. Nasolić. Skropić sokiem z cytryny. Odłożyć na 1-2 godziny do marynowania. Pokroić cebulę w kostkę i włożyć do sporego garnka. Zeszklić na odrobinie masła. Dodać ryż. Smażyć przez około 1 minutę. Dodać kurkumę. Stopniowo dodawać gorący bulion mieszając. Kolejną porcję bulionu dodajemy, gdy ryż wchłonie poprzednią. Gotujemy ryż wg. czasu podanego na opakowaniu aż będzie al dente. Dodajemy kurkumę oraz sok z cytryny. W czasie, gdy ryż się gotuje nagrzewamy piekarnik i pieczemy łososia w 180 stopniach przez około 30 minut. Po wyłączeniu ryżu odstawiamy go na kilka minut pod przykryciem, by wchłonął resztki
bulionu. Podajemy ryż z upieczonym łososiem.

PODWIECZOREK (235 kcal)

PUDDING Z GRUSZKĄ NA CIEPŁO

  • Woda – 50 g (0.2 x Szklanka)
  • Gruszka – 130 g (1 x Sztuka)
  • Rodzynki, suszone – 15 g (1 x Łyżka)
  • Mleko spożywcze, 1,5 % tłuszczu – 120 g (0.5 x Szklanka)
  • Ryż biały, gotowany – 50 g (3.3 x Łyżka)

Ryż zalać mlekiem. Zagotować. Gotować na wolnym ogniu przez czas wskazany na opakowaniu ryżu. Na koniec dodać rodzynki i zostawić ryż pod przykryciem na kilka minut, by wchłonął do końca mleko. W oddzielnym rondelku zagotować wodę. Obrać gruszkę. Wyjąć gniazda nasienne. Pokroić gruszkę na małe kawałki. Gotować pod przykryciem do miękkości. Ryż podawać z gorącymi kawałkami gruszki na wierzchu.

KOLACJA (456 kcal)

SAŁATKA Z KASZY JAGLANEJ Z TOFU

  • Oliwa z oliwek – 10 g (1 x Łyżka)
  • Papryka czerwona – 140 g (1 x Sztuka)
  • Pomidor – 120 g (1 x Sztuka)
  • Żurawina suszona – 24 g (2 x Łyżka)
  • Kasza jaglana, gotowana – 100 g (3.3 x Łyżka)
  • Tofu naturalne – 150 g (0.8 x Opakowanie)

Ugotować kaszę jaglaną. Ostudzić. Pokroić paprykę, pomidory. Tofu pokroić w kostkę. Zmieszać wszystkie składniki.

Sprawdź też:


Dieta ułożona z pomocą aplikacji kcalmar

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *