kobiecy.pl

Dieta wegetariańska – czy jest zdrowa? [Zasady]

dieta wegetariańska

dieta wegetariańska / unsplash

Dieta wegetariańska przez wielu uważana jest za źródło długowieczności i młodości. Czy rzeczywiście jest taka zdrowa? Dietetycy potwierdzają, że dobrze zbilansowana i przemyślana dieta wege może zdziałać prawdziwe cuda. Trzeba jednak pamiętać o kilku ważnych kwestiach.

Dieta wegetariańska – zasady

Chyba każdy z nas wie, że dieta wegetariańska narzuca wyeliminowanie mięsa z jadłospisu. Jedni decydują się na nią ze względów zdrowotnych, a inni zaś, by dbać o dobro zwierząt lub z pobudek religijnych. Ci, który wybrali tę dietę z uwagi na swoje zdrowie, muszą pamiętać, że samo wyeliminowanie mięsa nie wystarczy, by osiągnąć pozytywne efekty. Oto główne zasady diety wegetariańskiej: 

Białko w diecie wegetariańskiej

Istnieje przekonanie, że białko pochodzenia roślinnego jest niepełnowartościowe. Jednak oba rodzaje białka zawierają potrzebne do ich rozłożenia w organizmie aminokwasy. Białka roślinne są również pełnowartościowe, ale pod warunkiem, że odpowiednio je sobą łączymy, aby dostarczyć organizmowi brakujących aminokwasów. Najwięcej aminokwasów zawierają jajka. Warto również łączyć w jednym posiłku produkty zbożowe z mlekiem lub roślinami strączkowymi. Przykładowo rośliny strączkowe zawierają dużo potrzebnej organizmowi lizyny, ale mało metoniny. Produkty zbożowe uzupełnią te braki. Taka kombinacja będzie pełnowartościowe i zdrowe. Nie musisz się więc martwić o niedobór białka. 

Zobacz też inne diety:

dieta wegetariańska – czy zdrowa?

Czy dieta wegetariańska jest zdrowa?

Jak już wcześniej wspomnieliśmy dieta eliminująca produkty pochodzenia zwierzęcego jest zdrowa i bezpieczna, o ile jest przemyślana i odpowiednio ułożona. Musisz pamiętać o dostarczaniu organizmowi prawidłowej ilości potrzebnych do funkcjonowania składników. Oczywiście ma ona kilka wad jak na przykład:

Dieta wegetariańska – efekty

Dieta wege wpływa doskonale na poprawę ogólnej kondycji organizmu. Do najczęściej obserwowanych pozytywnych efektów jej stosowania możemy zaliczyć: 

Zobacz też: Pomysł na kolację wege


Źródła: 
„A jak nie mięso, to co?”, Dorota Jaworska 
„Dieta roślinna na co dzień” Julieanna Hever

Exit mobile version