Ile można schudnąć w tydzień? Zrób to mądrze i bezpiecznie!

ile można schudnąć w tydzień

Zastanawiasz się, ile można schudnąć w tydzień? Wiele tak zwanych diet cud obiecuje, że nawet 5 kg. Jednak to nie do końca prawda. Aby schudnąć trzeba odrobiny wysiłku. Poza tym należy to również robić z głową. Szybko, nie znaczy zdrowo! Jeśli jednak zależy ci na szybkim spadku masy, koniecznie weź pod uwagę kilka zasad.

Ile można schudnąć w tydzień?

Eksperci od zdrowego jedzenia i diety podkreślają, że najbezpieczniejsza szybkość chudnięcia to około 2 kg na tydzień. Tyle więc można schudnąć, o ile zrobisz to z głową. Oczywiście wszystko zależy od twojego trybu życia i aktywności fizycznej. Sama dieta może nie wystarczyć.

Rachunek jest prosty: by schudnąć 1 kg musisz stworzyć deficyt 7200 kcal. Możesz to zrobić na dwa sposoby: poprzez dietę lub trening. A najlepiej łącząc obydwa – dzięki treningowi potrzebujesz więcej kalorii do życia, a kontrolowanie diety sprawi, że „nie zajesz” efektów ćwiczeń. I tu pojawia się pokusa: a gdyby tak nie jeść nic? W końcu bez jedzenia człowiek przeżyje dużej niż bez wody.

Ile można schudnąć pijąc tylko wodę?

Popularna głodówka to dieta, która może być stosowana maksymalnie tydzień. Podczas niej oczyszczamy organizm z toksyn, ale może ona nie przynieść oczekiwanych efektów, gdyż organizm nie będzie pobudzony do spalania kalorii i tkanki tłuszczowej. To proste: Twój organizm to skomplikowany i mądry mechanizm. Jeśli nie dostarczasz mu kalorii wciska hamulec i stara się jak najbardziej spowolnić wszystkie procesy i zaoszczędzić wydatki energetyczne gdzie tylko się da. Przemiana materii spowalnia, a Ty spalasz mniej. Zastanawiając się, ile można schudnąć pijać tylko wodę warto wziąć pod uwagę, że takie odchudzanie nie jest sposobem na trwałe odchudzanie. Nie zmieniamy swoich nawyków żywieniowych, a gdy zaczniemy jeść normalnie za sprawą hormonów szybko nadrobimy zaległości z tygodnia głodówki.

Ciekawostką jest to, że wiele badań wskazuje na dobre efekty zdrowotne krótkich pół-głodówek i diet niskokalorycznych z wykorzystaniem m.in. soków czy określonych owoców i warzyw. Do tego należy oczywiście dołożyć odpowiednie ćwiczenia i uzupełniać płyny w trakcie dnia. Należy też pamiętać, że szybciej zmiany zauważą osoby o większej masie ciała zaczynające dietę. Spadek wagi będzie o wiele lepiej zauważalny. Jednak wszystko należy najpierw skonsultować z lekarzem lub dietetykiem. Pomogą ci dobrać dietę, która sprawi, że nie tylko schudniesz, ale i będziesz mieć pewność, że kilogramy nie powrócą.

Zobacz też: Ile wody pić dziennie?

Jak skutecznie schudnąć w 1 tydzień?

Aby schudnąć w tydzień musisz zdecydować się na odpowiedni sposób odżywiania się oraz aktywność fizyczną. Oto kilka sposobów, które możesz wykorzystać:

  • dieta niskokaloryczna – idealnym sposobem na szybką utratę kilogramów jest dieta niskokaloryczna. Musisz więc ograniczyć kaloryczność swoich posiłków o prawie połowę tego, co  zawsze spożywasz. Staraj się wybierać produkty o niskim indeksie glikemicznym i niskiej zawartości kalorii. Pamiętaj jednak, aby rozpoczynać dzień od w miarę sytego śniadania, co da organizmowi energię do spalenia kalorii i ćwiczeń.
  • podkręcenie metabolizmu – jest kilka sposobów, które przyspieszą działanie twojego metabolizmu. Jednym z nich jest wykorzystanie w diecie takich przypraw jak imbir, cynamon, chili, cytryna oraz pieprz. Doskonale przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej. Podobnie, jak zawarta w kawie kofeina. Do tego dodaj jeszcze takie ćwiczenia jak tabata, czy podnoszące tętno pompki, brzuszki, burpees czy skakanie na skakance.
  • nie podjadaj – pamiętaj, aby nie podjadać między posiłkami. To stanowczo zabronione. Powodów jest kilka. Po pierwsze podjadając niepostrzeżenie przemycamy do naszego menu nieplanowane kalorie. Amerykańscy uczeni udowodnili, że w ten sposób potrafimy zjeść nawet 580 kcal dziennie! Po drugie przerwy między posiłkami są ważne dla prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego. No i wreszcie po trzecie: podjadając trudno o zbilansowaną dietę.
  • ostrożnie z kolacją – twoja kolacja powinna być niewielka i łatwostrawna. Najlepiej spożywać ostatni posiłek na około 1-2 godziny przed snem.
  • pamiętaj o wodzie – nie tylko oczyszcza organizm z toksyn i produktów przemiany materii, ale również przyspiesza metabolizm. Bez właściwej ilości wody w diecie łatwo o zaparcia i obrzęki, a z nimi żadna z nas nie wygląda szczupło!
  • pij ziółka i czerwoną herbatę – zioła również mogą przyspieszyć metabolizm, należy do nich na przykład czystek, mięta albo rumianek. Oprócz tego pij czerwoną herbatę pu-erh. Jest doskonała na odchudzanie!

Zobacz też: Zielona kawa na odchudzanie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *