Odchudzanie bez diety? To możliwe!

Odchudzanie bez diety

„Odchudzanie bez diety” – pewnie nie raz i nie dwa widziałaś tego typu hasła reklamujące siłownie czy kluby fitness. Czy to w ogóle możliwe? Jak to jest z tym odchudzaniem i dietami?

Odchudzanie bez diety – czy to możliwe?

Odchudzanie bez diety? Czy to możliwe? To zależy, co Twoim zdaniem kryje się pod pojęciem „dieta”… Jeśli „dieta” jest synonimem słowa „głodówka”, to zdecydowanie powinnaś o niej zapomnieć, gdy myślisz o trwałym efekcie odchudzania. Niestety nie do końca kwestia odchudzania wygląda różowo. Ładna i szczupła sylwetka wymaga czasu oraz nieco pracy nad sobą. Przede wszystkim zadbaj o odpowiedni sposób odżywiania (będziemy o tym jeszcze pisać później). Nie oszukujmy się – zajadając się pizzą i pączkami, nie ma szans na schudnięcie. Dodatkowo wprowadź regularną aktywność fizyczną. To może być cokolwiek, co sprawia ci radość – od biegania po taniec. Postaraj się ograniczać stres, dużo odpoczywaj oraz dobrze się wysypiaj – to wszystko ma wpływ na twoje zdrowie, ale także na skuteczność odchudzania. I jeszcze jedno: nie wszystko na raz!

Zdrowe sposoby na odchudzanie bez diety

Zdrowe i skuteczne sposoby na odchudzanie oczywiście istnieją i nie są  wcale bardzo wymyślne. Odchudzanie bez diety nie oznacza oczywiście, że możemy jeść co chcemy. Jednak zamiast liczyć kalorie, makroskładniki czy przechodzić na głodówkę, zadbaj o wprowadzenie zdrowych nawyków na co dzień.

I nie zaczynaj „od poniedziałku”… Spójrz na to w ten sposób: nie przytyłaś w ciągu jednego tygodnia, więc też nie schudniesz w tak krótkim czasie. Odchudzanie jest procesem i trwałą zmianą nawyków żywieniowych, które musisz wprowadzić w życie. A tworzenie nowych, zdrowych przyzwyczajeń nie jest kwestią kilkunastu dni. By coś stało się dla Ciebie codziennością potrzebujesz co najmniej 2-3 miesięcy. W tym czasie musisz stale motywować się do danego działania i pamiętać o nim. Dlatego, jeśli nagle postanowisz zmienić wszystkie aspekty swojego życia, przejść na drakońską dietę i zacząć ćwiczyć codziennie, choć do tej pory Twoją główną aktywnością było przejście z kanapy do samochodu, nie licz na sukces. Nikt tego nie udźwignie! Zamiast rzucania się w wir zmian, wprowadzaj je powoli. Krok po kroku… Dzięki temu nawet nie poczujesz, że jesteś na diecie. Wniosek? Odchudzanie bez diety jest możliwe. Tylko jak się do niego zabrać?

Jak schudnąć bez diety?

Sposoby na szybkie odchudzanie oczywiście istnieją i jeżeli zależy ci na tym, rozpocznij lekki post. Jeżeli zdecydujesz się prowadzić go dłużej niż 2-3 dni, lepiej skonsultować się wcześniej z lekarzem. Takim sposobem pomożemy organizmowi pozbyć się toksyn i zalegających resztek w organizmie, dzięki czemu zredukujemy wagę. Jeżeli jednak na stałe nie zmienisz swojego stylu bycia, dodatkowe kilogramy bardzo szybko powrócą.

Aby na stałe pozbyć się niechcianych kilogramów, wprowadź poniższe nawyki na stałe. Nie rób tego nagle, tylko wprowadzaj 1-2 rzeczy każdego tygodnia. Szybko przekonasz się, że zmiany wcale nie są tak drastyczne, a Ty z łatwością wprowadzasz je do swojej codzienności.

  • jedz regularnie i nie za często. Pamiętaj też o co najmniej 12-sto godzinnej przerwie na noc. Dzięki temu organizm ma szansę strawić wszystkie zjedzone w ciągu dnia posiłki
  • nie jedz więcej niż 4-5 posiłków dziennie i nie podjadaj! Uwaga! Za posiłek uważamy wszystko, co jemy lub pijemy, a co nie jest wodą.Tak: soki, kilka orzeszków złapanych w przelocie i garść chipsów także…
  • wyrzuć ze swojej diety biały cukier, słodzone, kolorowe napoje, mocno przetworzoną żywność oraz taką, która udaje prawdziwe jedzenie (np. zupki błyskawiczne)
  • ogranicz alkohol
  • nie przesadzaj z zamiennikami cukru – miodem, ksylitolem, syropem daktylowym czy z agawy itp. – słodkości w każdej postaci mogą przyczynić się do wzrostu wagi
  • nie bój się tłuszczu, ale wybieraj te, które korzystnie wypływają na nasze zdrowie – najzdrowszy dla nas jest ten pochodzący z ekologicznie uprawianych zwierząt (smalec gęsi, masło), oliwa z oliwek, tran, olej kokosowy
  • jedz warzywa i nie ograniczaj się w ich ilości (chyba, że to warzywa skrobiowe, jak ziemniaki, dynia, batat – są bardzo zdrowe i warto jej jeść, ale w nadmiarze mogą zahamować utratę wagi)
  • jedz owoce, najlepiej w surowej postaci lub koktajlach (soki zawierają dużo cukru i mało błonnika, więc nie powinniśmy sięgać po nie za często), ale tylko rano i wczesnym popołudniem
  • pij wodę i nie zamieniaj jej na inne napoje
  • ruszaj się codziennie – chodź po schodach, tańcz, spaceruj, wykonuj proste rozciąganie po przebudzeniu. Idealna dawka ruchu dla każdego z nas to zaledwie 30 minut dziennie!

Gdy nie możesz schudnąć mimo diety…

A co w przypadku, kiedy mimo zdrowego trybu życia waga nie schodzi w dół? Przyczyn może być kilka, a najczęstsze z nich to, m.in.:

  • „małe grzeszki” od czasu do czasu, które skutecznie hamują nasze wysiłki;
  • alergie pokarmowe, które nie dają wyraźnych objawów;
  • inne problemy zdrowotne, np. Hashimoto;
  • łuszczyca;
  • insulinoodporność.

Jeżeli uważasz, że twój styl życia oraz dieta są odpowiednie, a wciąż nie możesz schudnąć, to warto skonsultować się z dietetykiem klinicznym, wykonać badania krwi lub testy na alergie pokarmowe. Dobry lekarz na pewno poleci ci odpowiednie badania i testy, które warto wykonać przed przejściem na specjalistyczną dietę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *