Zdrowe przekąski na imprezę

zdrowe przekąski na imprezę

Gwarantujemy ci, że zdrowo, może oznaczać też i smacznie! Mamy dla ciebie kilka sprawdzonych pomysłów i przepisów na zdrowe przekąski na imprezę! Choć nie tylko: możesz sięgnąć po nie również wtedy, gdy masz ochotę na małe co nie co lub spakować do pudełka na lunch i zabrać do pracy

Zdrowe przekąski na imprezę – przepisy i inspiracje

Jeśli odżywiasz się zdrowo, domówka czy impreza na mieście raczej nie powinny być dla Ciebie wymówką – przekąski fit to idealne rozwiązanie! Jakie zdrowe przekąski warto przygotować na imprezę i co wybrać z karty, gdy jesz na mieście? Podpowiadamy!

Małe marchewki z hummusem

Hummus rządzi na przyjęciach! Możesz go podawać na najróżniejsze sposoby. Ciekawą opcją jest połączenie hummusu ze zdrowymi marchewkami typu baby lub z innymi warzywami. Seler naciowy, papryka, ogórek – każde z tych warzyw świetnie komponuje się z pastą z ciecierzycy. Zdecyduj się na klasyczny hummus albo na jego paprykową, buraczkową czy pomidorową wersję. Goście mogą swobodnie maczać marchewki w wybranym hummusie i kosztować dowolnej kompozycji smakowej!

Krewetki z sosem koktajlowym

Krewetki to dobre źródło białka i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Ich przygotowanie nie jest zbyt skomplikowane: możesz podsmażyć je na oliwie z wyciśniętym czosnkiem i wybranymi ziołami. Do przygotowanych w ten sposób krewetek podaj sos koktajlowy, w którym będzie można maczać krewetki. 100 g krewetek zawiera jedynie 70 kcal, tak więc jest to nie tylko pyszna, ale też niskokaloryczna fit przekąska na imprezę. Przy okazji ładnie się prezentuje.

zdrowe przekąski na imprezę
Zdrowe przekąski krewetki / unsplash

Koreczki owocowe

Proste do wykonania koreczki z ulubionych owoców. Wybierz kilka, pokrój w kostkę lub plasterki i nadziej na wykałaczki. Możesz stworzyć wiele kolorowych kompozycji. Owoce możesz również wymieszać z chudym serkiem śmietankowym. Słodkie i zdrowe!

Koreczki z łososiem i serem feta

A może koreczki wytrawne? Możesz je wykonać z wędzonego łososia oraz serka feta. Serek feta owiń plasterkiem łososia, dodaj do tego kiszonego lub konserwowego ogórka oraz paprykę i gotowe.

Fit przekąski do pochrupania

A może lubisz czasem coś pochrupać? Jeśli zależy ci na tym, żeby przekąska była fit, postaw na smaczne wafle ryżowe, które można również dostać w kilku wariantach smakowych. Sprawdzą się świetnie także na przyjęciu. Z wafli ryżowych możesz wykonać też ciasteczka. Posmaruj jeden wafel miodem i nałóż na niego drugi. Pokrój na mniejsze części. Oprócz tego warto zdecydować się również na wszelkie pestki – z dyni, ze słonecznika. Dobrym pomysłem będą również orzechy oraz rodzynki. Warto także postawić na czipsy z suszonych warzyw. Z powodzeniem zastąpią czipsy ziemniaczane!

Gorzka czekolada

A jeśli bardzo chcesz coś słodkiego, co nie będzie owocami, wybierz gorzką czekoladę. Oprócz tego, że jest smaczna, to dostarczy twojemu organizmowi energii oraz magnezu. Połam ją na kostki i podaj na ozdobnym talerzyku. Goście mogą ją jeść samodzielnie albo z owocami czy z orzechami.

Zdrowe przekąski dla dzieci

Twoje dziecko również ma szansę pokochać przekąski w zdrowym stylu. Jeśli chcesz, aby było zdrowe, na dziecięcym przyjęciu podaj takie smakołyki jak:

Bakalie

Bakalie to doskonały pomysł na dziecięce przyjęcie. Zawierają rodzynki i orzechy, które są bogate w zdrowe tłuszcze. Dostarczą dziecku energii, a ich słodki smak sprawi, że zastąpią słodycze. Do bakalii możesz też dodać suszone owoce jak morele czy żurawinę.

Zdrowe bakalie dla dzieci / unsplash

Czipsy bananowe lub warzywne

Czipsy bananowe i warzywne to idealna alternatywa dla niezdrowych ziemniaczanych. Smakują świetnie, chrupią i twoje dzieci będą nimi zachwycone. Dobrym pomysłem są też chipsy jabłkowe będące świetnym źródłem białka.

Ciasteczka owsiane/zbożowe

Owsiane ciasteczka to zdrowe słodycze idealne dla dzieci i dorosłych. Do wyboru masz ciasteczka owsiane albo z innego zboża. Niektóre zawierają także orzechy, suszone owoce albo czekoladowe czipsy. Świetne nie tylko na przyjęcie, ale i na co dzień.

Twoje dziecko będzie również zadowolone ze zdrowych przekąsek z poprzedniej listy. Marchewki z hummusem albo owocowe koreczki to patent na zdrowe przekąski na imprezę nie tylko dla dorosłych, ale również dla najmłodszych! Co więcej: możesz podawać je dziecku czy sięgać po nie samodzielnie także na co dzień, gdy dopadnie Cię mały głód.

Zobacz też:

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *